Forum WRYYYYYYYYYYYYY! Strona Główna WRYYYYYYYYYYYYY!
Najzajebistsze forum w promieniu 50 m
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

D&D E6 - dyskusja o mechanice

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum WRYYYYYYYYYYYYY! Strona Główna -> RPG Room
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Onion
Drunken Lazy Bastard



Dołączył: 23 Lip 2007
Posty: 2689
Przeczytał: 6 tematów

Pomógł: 11 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Szczecin
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 20:52, 11 Gru 2009    Temat postu: D&D E6 - dyskusja o mechanice

Ciekawy zbiór zasad do D&D edycji 3.0/3.5

Polega on na tym, że postacie rozwijają się do 6. poziomu normalnie, później zaś za każde 5000 expa wykupują dodatkowe featy. Zasady balansują grę (brak przepakowanych magów), przyspieszają walkę (siłą rzeczy -> mniej mocarnych spelli, mniej ataków -> szybsze tury) i dodają nieco realności światu (brak wielkiej przepaści pomiędzy postaciami low-level a high-level)

Oto artykuł na temat zasad plus kilka linków tłumaczących pochodzenie tego systemu Smile

[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Onion dnia Pią 22:30, 01 Sty 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Dinin
Red Devil



Dołączył: 23 Lip 2007
Posty: 1713
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: za wielkim wodospadem
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 12:30, 12 Gru 2009    Temat postu:

Wszystko ładnie i pięknie póki nie uznamy, że ten dodatkowy feat działa jak podwyższenie CR
Inaczej nagle mając kilka ciekawych featów spotykamy istotę masakrującą drużynowego meatwall'a jednym pacnięciem


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Ray
Po prostu Rajter :>



Dołączył: 21 Lut 2008
Posty: 790
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Skolwin Hills

PostWysłany: Sob 13:00, 12 Gru 2009    Temat postu:

paradoksalnie granie magiem na wyższym lvl jest dużo szybsze niż wojem na tym samym lvl. Mag na 20 raz palnie z dezinty - rzucasz za trafienie i ew. 40d6 za dmg. Proste. Zaś taki woj - za każde uderzenie musisz rzucać osobno (DR), każdy atak też osobno bo inny modyfikator - dodać to wszystko i sprawdzić z AC przeciwnika.... nie daj boże jeszcze dojdzie jakiś skill check za rozbrajanie, rzucanie się na boki, uchylanie się od ciosów itd.

I tak jeszcze skromnie dodam od siebie, że imho gra na lvl 12-20 to największa zabawa bo wreszcie można robić coś ciekawszego naszą postacią niż wypytywać mieszkańców miasta o plotki i uważanie żeby nie obrazić jakiegoś rzezimieszka względnie strażnika... fajnie jest samemu zwiedzać plany, teleportować się, zabijać smoki itd... normalnie aż się łezka w oku kręci za starym, poczciwym dnd Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Dinin
Red Devil



Dołączył: 23 Lip 2007
Posty: 1713
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: za wielkim wodospadem
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 14:12, 12 Gru 2009    Temat postu:

Tja, ale nawet na wyższym levelu MG może stwierdzić, że czas pokazać graczom ich śmiertelność i potrzebę ucieczki
Prawda Onion? Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Onion
Drunken Lazy Bastard



Dołączył: 23 Lip 2007
Posty: 2689
Przeczytał: 6 tematów

Pomógł: 11 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Szczecin
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 17:36, 13 Gru 2009    Temat postu:

Gra na wysokich levelach daje własnie takiego powera i takie coś jest super : podróżowanie po planach, niszczenie miast - wiadomo epickość. Jednakże wraz z rozwojem postaci w D&D rośnie też długość czasu walki (nie oszukujmy się, D&D jest nastawione na walkę) oraz spadek przydatności wszelkich klas walczących konwencjonalnymi środkami. Brakuje wyważenia jakiegoś złotego środka Wink

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Onion
Drunken Lazy Bastard



Dołączył: 23 Lip 2007
Posty: 2689
Przeczytał: 6 tematów

Pomógł: 11 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Szczecin
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 20:08, 14 Gru 2009    Temat postu:

A jeszcze odnośnie magów i wojowników i ilości rzutów...

Nie zawsze jest tak różowo, zwłaszcza w przypadku czarów obszarowych (kostki damage, rzuty na przebijanie SR, rzuty obronne, testy koncentracji etc.)


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Horned
Professional Spammer



Dołączył: 29 Lis 2007
Posty: 730
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 20:13, 25 Gru 2009    Temat postu:

Tak czy inaczej

W niedzielę 27 grudnia prowadzę sesję DnD level 10 postaci

Zapraszam od godziny 9:30 do siebie do domu.

Forgotten realms

Wszytskie klasy wszytstkie rasy

Zgłoszenia na [link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Ray
Po prostu Rajter :>



Dołączył: 21 Lut 2008
Posty: 790
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Skolwin Hills

PostWysłany: Pią 21:08, 25 Gru 2009    Temat postu:

roar! zgłoszenie wysłane. Very Happy

generalnie zagrałbym sobie chętnie takim podróżnikiem, który zwiedza różne miejsca i plany. myślę, że psion nomand byłby idealny.

Fajnie by było wiedzieć jakie statsy to bym podesłał rozpiskę Smile


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Ray dnia Pią 21:56, 25 Gru 2009, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Horned
Professional Spammer



Dołączył: 29 Lis 2007
Posty: 730
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Sob 11:23, 26 Gru 2009    Temat postu:

Rzuty :

18
17
16
15
14
13




Mam jeszcze jednego slota Smile

Pozdrawiam
Hornedo


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Horned
Professional Spammer



Dołączył: 29 Lis 2007
Posty: 730
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 17:17, 27 Gru 2009    Temat postu:

E6 ma sens i ręce i nogi

Podoba mi się.

Np można uzbierać całą gamę atutów z rodziny Dragon Hieradge czy jakoś tak fajna sprawa. Albo szybki rozwój drzewek atutów na które trzeba czekać sto lat.

Fajowo..

I rośnie zagranie taktyczne nad powerem.

Jest fajowe.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Horned dnia Nie 17:28, 27 Gru 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Onion
Drunken Lazy Bastard



Dołączył: 23 Lip 2007
Posty: 2689
Przeczytał: 6 tematów

Pomógł: 11 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Szczecin
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 21:13, 27 Gru 2009    Temat postu:

Dokładnie! Jest wiele ciekawych atutów, które dają dużego powera fabularnego i interesujące zdolnośći, ale ich się nie bierze bo nie starcza atutów na nie. (bo wiadomo, że lepiej jest mieć power attack, aniżeli jakieś promienie osłabienia 3x dziennie). E6 eliminuje problem. Jeżeli prowadziłbym E6 to albo w Eberonie, albo w autorskim świecie z niektórymi rzeczami z Eberron (jak np. Dragonmark feats). Autorski đwiat jest o tyle ciekawy, że mam już masę pomysłów na "prestiżowe featy", które emulowały by zdolności klas prestiżowych, a których można się nauczyć spełniając warunki fabularne Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Horned
Professional Spammer



Dołączył: 29 Lis 2007
Posty: 730
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 10:35, 28 Gru 2009    Temat postu:

Warunki fabularne ...

Już mi się podoba!!


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum WRYYYYYYYYYYYYY! Strona Główna -> RPG Room Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin