Forum WRYYYYYYYYYYYYY! Strona Główna WRYYYYYYYYYYYYY!
Najzajebistsze forum w promieniu 50 m
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Kwatera główna

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum WRYYYYYYYYYYYYY! Strona Główna -> E6erron - sezon trzeci
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Onion
Drunken Lazy Bastard



Dołączył: 23 Lip 2007
Posty: 2689
Przeczytał: 6 tematów

Pomógł: 11 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Szczecin
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 17:23, 21 Sty 2013    Temat postu: Kwatera główna

"Dzień dobry, dzień dobry, dawnożeśmy się nie widzieli. Mam nadzieje, że rozpatrzyliście moją propozycję? Moja oferta jest wciąż aktualna: znajdę wam miejsce na waszą siedzibę i dam wam dwa tysiące złotych monet na start. W zamian chciałbym byście co jakiś czas mi pomagali, pojawiali się gdzieniegdzie na balach czy opowiadać historię. Sława i takie tam... No ale najważniejsze, najważniejsze gdzie chcecie założyć swą siedzibę? Fairhaven to największe miasto, w końcu stolica, mnóstwo sklepów, mnóstwo ludzi, akademie, ale ceny również wysokie. Inne miasta, na przykład Miasto Handlowe, zwane Marketplace to z kolei dobry punkt wypadowy do całej reszty Pięciu Państw. Passage to też całkiem ciekawa możliwość. Decyzja należy do was"

- Magnus Boltman


Dobra to tyle dobrego, gdzie chcecie założyć swoją "bazę"?

Najdrożej będzie w stolicy, wiadomo największy prestiż, mnóstwo ludzi, królowa etc.
Inne miasta to niższe ceny, nieco mniej możliwości (trudniejszy dostęp do niektórych placówek jak banki, biblioteki) ale też inne położenie na mapie (bliskość konkretnych państw oraz mniejsze koszta podróży do nich) a także niższy czynsz.


Fairhaven
zalety: stolica, wysoki prestiż, bliskość ważnych osobistości i placówek, centrum kraju
wady: wysokie koszta utrzymania, centrum kraju - daleko od innych państw

Passage
zalety: ładne widoki, wielka enklawa domu Orien wraz z stacją naprawczą, duża ilość karawan kupieckich wyruszających na zachód, najbliższe duże miasto od Pływających Wież Arcanix (akademia magów)

wady: najbardziej położone na zachodzie miasto, daleko od Karrnath, Ziem Żalu i całego wschodniego Khorvaire

uwagi: miejsce letniego wypoczynku większości szlachty z Aundair

Marketplace:
zalety: na granicy z Thrane i Breland, przecięcie szlaków handlowych, niewysokie ceny
wady: małe miasto, oddalone od reszty Aundair
uwagi: tu zaczęła się przygoda

Lathleer:
zalety: przy granicy z Thrane, blisko stolicy, centrum państwa
wady: brak szczególnych placówek

Ghalt:
zalety: rozwinięty przemysł winny, niskie koszty utrzymania, centrum państwa
wady: brak stacji domu Orien, brak wyróżniających się placówek


3 pokojowy domek

Fairhaven (bogata dzielnica): 100 gp/miesiąc (dodatkowy pokój +20 gp/mies.)
Fairhaven (zwykła dzielnica): 60 gp miesiąc (dodatkowy pokój +15 gp)

Passage (bogata): 80 gp miesiąc (dodatk. +20 gp)
Passage (zwykła): 50 gp (+15)

Marketplace : 40 gp (+15)
Lathleer: 40 gp (+10)
Ghalt: 25 gp (+10)

Wyposażenie specjalistyczne (laboratorium alchemiczne, kuźnie etc.) musicie zapewnić sobie sami.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Onion
Drunken Lazy Bastard



Dołączył: 23 Lip 2007
Posty: 2689
Przeczytał: 6 tematów

Pomógł: 11 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Szczecin
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 12:37, 25 Sty 2013    Temat postu:

Ustaliliśmy: 4 pomieszczenia (biuro, sypialnia, kuźnia, pracownia) w mieszczańskiej dzielnicy w Fairhaven. Czynsz = 75 gp za miesiąc.

Wyposażenie:
Mapa - Khorvaire = 20 gp
Lampy zwykłe (4 sztuki) = 4 szuki srebra
Zapas oleju do lamp na miesiąc (4 x 2 x 2Cool = 224 sztuki srebra = 22,4 gp
Kufry (4 sztuki) - 8 gp
Kowadło - 9 gp
Palenisko (wraz z odpowiednią wentylacją etc.) - 45 gp
Zastawa dla 8 osób, posrebrzana - 20 gp
Stoły,łóżka,regały (zwykłej jakości) - 10 gp


W przybliżeniu 135 gp.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Onion
Drunken Lazy Bastard



Dołączył: 23 Lip 2007
Posty: 2689
Przeczytał: 6 tematów

Pomógł: 11 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Szczecin
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 13:43, 20 Lut 2013    Temat postu:

Między kolejnymi przygodami minie łącznie 6 miesięcy. Zbrojokuci dorzucą się 30 gp do czynszu przez ten czas.

Dlatego też opłata wyniesie: 45 x 6 = 270 gp.
Oprócz tego czy liczyliśmy koszt narzędzi? (kilofy itp.)

Urzędowanie z dodatkowymi osobami sprawia, że kwatera główna wydaje się być wam nieco ciasna (aczkolwiek da się tam pracować znośnie).
Rozbudowujecie coś? (dodatkowy pokój, dodatkowy sprzęt? Lab. alchem?)


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Dinin
Red Devil



Dołączył: 23 Lip 2007
Posty: 1713
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: za wielkim wodospadem
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 17:29, 20 Lut 2013    Temat postu:

Za narzędzia się nie policzyliśmy jeszcze, kilofów będzie 5 (jeden się rozwalił przy niszczeniu wielkiego zła i trzeba zrobić uzupełnienie)

Licząc nasze ostatnie zyski mamy w kasie 835 gp, po odliczeniu czynszu pozostanie 565.

Parę sugestii z mojej strony:

Skoro puszki dokładają sie do interesu to można pokusić się o małą rozbudowę (przy dwóch pokojach więcej wyjdziemy na zero ale jeden powinien póki co wystarczyć)
Jeżeli jest nam potrzebne laboratorium alchemiczne to dodatkowy pokój jest wskazany, wtedy będziemy płacić 60 gp czynszu wliczając 'zapuszkowany wkład'. Tyle, że wtedy nie wystarczy nam na laboratorium. (60x6=360, 835-360=475).

Dlatego nieśmiało sugeruję żeby każdy dorzucił 50 gp. Dla nas to niewiele a konto firmowe zyska mocne dwie stówki co pozwoli zakupić laboratorium przy małej rozbudowie siedziby (i nawet na waciki zostanie)


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Ghostwalker
Bóbr co zna tysiąc bitów



Dołączył: 23 Lip 2007
Posty: 2001
Przeczytał: 5 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 0:36, 21 Lut 2013    Temat postu:

Matka natura jest za.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Indus
Boss-man



Dołączył: 20 Sty 2013
Posty: 942
Przeczytał: 3 tematy

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 1:28, 22 Lut 2013    Temat postu:

Także i zabójca i oszust jest za.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Dinin
Red Devil



Dołączył: 23 Lip 2007
Posty: 1713
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: za wielkim wodospadem
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 20:46, 22 Lut 2013    Temat postu:

liczyłem na nieco bardziej konstruktywne opinie Wink
Czekamy na głos ostatniego sprawiedliwego


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Cup-A-Tea
Umiem dzielić przez zero



Dołączył: 02 Sty 2013
Posty: 1288
Przeczytał: 4 tematy

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Stłaszny Kołbacz

PostWysłany: Pią 21:43, 22 Lut 2013    Temat postu:

Elfi fircyk tym razem nie będzie się wyróżniał i jest za.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum WRYYYYYYYYYYYYY! Strona Główna -> E6erron - sezon trzeci Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin