Forum WRYYYYYYYYYYYYY! Strona Główna WRYYYYYYYYYYYYY!
Najzajebistsze forum w promieniu 50 m
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Mała manufaktura Abakusa

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum WRYYYYYYYYYYYYY! Strona Główna -> E6erron
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Horned
Professional Spammer



Dołączył: 29 Lis 2007
Posty: 730
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 19:45, 09 Lut 2010    Temat postu: Mała manufaktura Abakusa

W związku z umiejętnościami mojej postaci zakładam ten temat:

Tutaj będziemy podliczać ile mamy kasy i ile się da z tego zrobić itemów.

Ja dysponuje finansami = 1490 gp + to co wyjdzie z podziału łupów po ataku na grupę w lesie.

W tym temacie będziemy również dyskutować oraz pytać Oniona o tworzenie i możliwość tworzenia przedmiotów.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Horned
Professional Spammer



Dołączył: 29 Lis 2007
Posty: 730
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 16:27, 12 Lut 2010    Temat postu:

Ktoś wie ile jest kasy w łupach z ostatniej sesji?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Onion
Drunken Lazy Bastard



Dołączył: 23 Lip 2007
Posty: 2689
Przeczytał: 6 tematów

Pomógł: 11 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Szczecin
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 20:54, 13 Lut 2010    Temat postu:

O ile pamiętam to było tak

2x lekka kusza
2x topór
3x długi łuk
3x longsword
5x chain shirt
20 strzał mistrzowskich

co nam daje około 550 gp


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Horned
Professional Spammer



Dołączył: 29 Lis 2007
Posty: 730
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Sob 23:52, 13 Lut 2010    Temat postu:

+ klejnoty ...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Onion
Drunken Lazy Bastard



Dołączył: 23 Lip 2007
Posty: 2689
Przeczytał: 6 tematów

Pomógł: 11 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Szczecin
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 0:32, 14 Lut 2010    Temat postu:

Klejnoty są warte 600 gp

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Horned
Professional Spammer



Dołączył: 29 Lis 2007
Posty: 730
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 8:34, 14 Lut 2010    Temat postu:

Czyli mamy 1160 / 4 = po 290 na głowę

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Horned
Professional Spammer



Dołączył: 29 Lis 2007
Posty: 730
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 13:12, 14 Lut 2010    Temat postu:

Proponuje podsumować ile macie kasy i co się wam marzy.

Proponuje abyście pomyśleli co i jak bo na sesji zajmie to trochę czasu.

Koszt przedmiotu liczycie tak:

Wariant A Przedmioty dla każdego

1.Mnożycie cenę przedmiotu razy 0,75 (mam feata obniżającego koszta o 25%)
2. Potem dzielicie wynik na dwa
3. Otrzymany wynik to cena ile wynosić będzie dla was ten przedmiot.


Umagicznienie zbroi do +1 kosztuje 1000gp

Więc koszta są następujące

1. 1000 x 0,75 = 750 GP
2. 750 GP : 2 = 375 GP
3 Całkowity koszt zbroi +1 to 375 + koszta zbroi mistrzowskiej roboty



WARIANT B EKONOMICZNY dla oszczędnych.


Item będzie wymagał klasowej special ability lub skilla lub feata więc praktycznie będzie tylko pod jedną postać a jego użycie przez resztę drużyny będzie zerowe lub minimalne.

Koszta wyliczamy nasępująco

1. Bazową cenę przedmiotu redukujemy o 30% (za wymagania) i o 25% (atut legendary artistan)
2. Po redukcji otrzymaną cenę dzielimy na dwa
3. Cena przedmiotu to wynik z 2 kroku + cena wyrobu (mistrzowska zbroja)


Przykład:

Umagicznienie pancerza do +1 kosztuje 1000 GP

Nasza zbroja będzie wymagała atutu power atack oraz siły 16+ by po jej założeniu mieć zbroję z działającym umagicznieniem.


1. 1000 GP x ((100%-(30%+25%)) = 1000 GP x 45% = 450 GP
2. 450 GP : 2 = 225 GP
3. Zbroja kosztuje 225 GP + koszta master work armor


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Horned dnia Nie 13:14, 14 Lut 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Onion
Drunken Lazy Bastard



Dołączył: 23 Lip 2007
Posty: 2689
Przeczytał: 6 tematów

Pomógł: 11 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Szczecin
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 13:52, 14 Lut 2010    Temat postu:

Masterwork Armor: +150 gp kosztów

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Onion
Drunken Lazy Bastard



Dołączył: 23 Lip 2007
Posty: 2689
Przeczytał: 6 tematów

Pomógł: 11 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Szczecin
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 0:08, 15 Lut 2010    Temat postu:

A jeszcze jedna adnotacja co do wariantu drugiego... zeby robić przedmioty z danym wymogiem musisz spełniać ten wymóg.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Horned
Professional Spammer



Dołączył: 29 Lis 2007
Posty: 730
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 21:41, 15 Lut 2010    Temat postu:

Ja jako kreator używam UMD do tworzenia i mogę emulować :

[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Horned
Professional Spammer



Dołączył: 29 Lis 2007
Posty: 730
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Sob 16:19, 27 Lut 2010    Temat postu:

Pytanie:

Czy item ze zdolnością Spell Storing jest dostępny u nas w E6?

Ile kosztuje ?

Jakieś wytyczne?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Onion
Drunken Lazy Bastard



Dołączył: 23 Lip 2007
Posty: 2689
Przeczytał: 6 tematów

Pomógł: 11 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Szczecin
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 1:18, 28 Lut 2010    Temat postu:

Jest dostępny. Kosztuje tyle ile w SRD = czyli umagicznienie +1.
Wymagany: 6 poziom castera, Craft Magic Arms & Armor


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Horned
Professional Spammer



Dołączył: 29 Lis 2007
Posty: 730
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 18:19, 12 Mar 2010    Temat postu:

Okej żeby nie było:

Pisać co kto chce chyba że chcecie to kupić po normalnej cenie.

Pozdrawiam
Olo


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Horned
Professional Spammer



Dołączył: 29 Lis 2007
Posty: 730
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Sob 19:07, 13 Mar 2010    Temat postu:

Kod:
[b]CRAFT RUNE CIRCLE [ITEM CREATION][/b]
You can create rune circles, stationary magic items that hold
a variety of spells and effects.
Prerequisite: Caster level 5th.
[b]Benefit:[/b] You can create a rune circle whose prerequisites
you meet (see Sample Rune Circles on page 168
for prerequisites and other information on rune circles).
Creating a rune circle takes one day for each 1,000 gp in
its price. To create a rune circle, you must spend 1/25 of
the item’s price in XP and use up raw materials costing
one-half of this price.
You can also mend a broken rune circle if it is one that
you could make. Doing so costs half the XP, half the raw
materials, and half the time it would take to craft that item
in the fi rst place.
Some rune circles incur extra costs in material
components or XP, as noted in
their descriptions. These costs are
in addition to those derived from
the item’s base price.


[b]
RUNE CIRCLES[/b]
Amid the graves of his ancestors, a goliath shaman calls
her tribe’s most powerful warrior back from the dead. At
the gates of a besieged dwarf city, a knot of heavily armored
defenders stands against impossible odds, their arms and
hearts strengthened by the stone on which they stand. In a
peaceful glade in the center of his village, a gnome minstrel
blends magic and song into one seamless whole. Drawing
on the power of the rune circles on which they stand, these
heroes reach beyond their own limits and accomplish amazing
tasks with the help of the earth itself.
Rune circles are special places infused with magical
power. They might grant spellcasters additional power
and profi ciency with their spells, make warriors faster or
stronger, or cause any number of other powerful effects.
Although dwarf, gnome, and goliath spellcasters are more
likely than others to create rune circles, spellcasters of
any race can do so. While they resemble wondrous magic
items in many ways, important differences exist between
rune circles and traditional magic items, and rune circles
should be treated more as environmental elements than as
magic items.


[b]CREATING A RUNE CIRCLE[/b]

A rune circle is created by fusing magic runes into the
ground or into the f loor of a chamber. Once it is placed,
a rune circle cannot be moved. Moving the stone that
a rune circle is engraved upon always ruins the rune
circle. Because the creation process creates a threefold
connection between the location, the magic energy
expended in the creation, and the physical earth or stone
in which the runes are drawn, there’s no way to create a
mobile rune circle. Even vehicles large enough to contain
an entire rune circle do not allow for the creation of
a mobile rune circle.
In game terms, creating a rune circle works just like creating
a magic item. Additional factors affect the price of a rune
circle, such as the size of the circle, but otherwise the creation
process is the same. To create a rune circle, a character
must have the Craft Rune Circle feat (described in Chapter
6 of this book).
To estimate the gold piece value of a rune circle, start
by estimating the value of a standard magic item with the
powers of the rune circle. Since a rune circle is an immovable
item, divide this value by 4. This calculation provides a
reasonable estimate for a rune circle with a 10-foot radius,
which is the typical size for a rune circle.
If the rune circle is smaller or larger than 10 feet in radius,
the DM may choose to reduce or increase the cost according
to Table 7–7: Variant Rune Circle Sizes.
In some cases, the estimated gold piece value might not
fully represent the appropriate value for a rune circle. For
instance, a rune circle that grants a bonus on Craft checks
is worth more than the estimate would suggest, since the
circle’s lack of portability isn’t a signifi cant factor in its utility.
Feel free to multiply the price for such a rune circle by 2
or even 4 to arrive at a more appropriate value.

[b]Table 7–7: Variant Rune Circle Sizes
Size Price Adjustment
5-ft. square Reduce price by 50%
5-ft. radius Reduce price by 25%
10-ft. radius —
15-ft. radius Increase price by 50%
20-ft. radius Increase price by 100%[/b]


[b]USING A RUNE CIRCLE[/b]
A rune circle covers an area determined at the time of its
creation. Any eligible creature standing within this area
gains the benefi t of the rune circle’s magic, with no activation
or other action required on the part of the creature to
be affected. Rune circles can (and often do) affect more than
one creature at a time.
Characters who are not eligible to benefi t from a rune
circle can use the Use Magic Device skill to attempt to
gain the benefi t of a rune circle (by emulating a race, for
instance) just as they can for any other magic item.
IDENTIFYING A RUNE CIRCLE
Rune circles are not traps, and they cannot be found with
the Search skill in the same way that traps can, nor can they
be disarmed with Disable Device checks. Normally, rune
circles are plainly visible on the fl oor or ground where
they are made. However, a rune circle covered by brush or
similarly hidden can be found with the Search skill, just
like any other object. This means, for example, that should a
circle be hidden so well that the DC to fi nd it is higher than
20, nonrogues can still fi nd it provided that they beat the
required DC.
The magic of rune circles is imbedded
in mystical symbols, and a
skilled character can decipher
at least some of the meaning
of those symbols if given
time to study them. See
Spellcraft, page 133,
for details on identifying
the effects of a
rune circle.




[b]Rune Circles and Crafting Items: [/b]
Making other
magic items inside rune circles is interesting from a fl avor
standpoint, but DMs should be careful of allowing players
to manufacture items for less than the normal cost for
game balance reasons. For example, a character creating
a wand of fi reballs inside a rune circle that increases
his caster level would get the increased level. This
use of the circle is fi ne, as long as the wand’s
price is calculated using the adjusted caster
level. If the wizard in the above example is 5th
level and creates the wand in a rune circle that adds three to
his caster level, he must pay the XP and raw materials cost
for making an 8th-level wand.
This rule is consistent with the fl avor of the rune
circle: A spellcaster is capable of casting more potent
versions of his spells and can imbue that potency
into items that he creates. However, imbuing
an item with the more powerful version
of the spell still requires the character
to put more of his essence
(XP) into the creation process.
Damaging Rune Circles: Rune circles are not objects
themselves. Rather, they are symbols magically etched on
the fl oor. Rune circles have hardness and hit points equal
to a 3-inch-thick piece of the material on which they are
inscribed. As magic items, they can be suppressed by dispel
magic and similar effects but not destroyed by them.
Multiple Rune Circles: You cannot create a rune circle
in any location where another already exists.
Rune Circles and Encounter Level: Rune circles
with the right powers can affect the difficulty of an
encounter. For example, overcoming a group of trolls
fighting within the confines of a rune circle that grants
them immunity to fire is a tougher challenge than fighting
the trolls under normal conditions. If you design an
encounter that includes a rune circle, Chapter 3 of the
Dungeon Master’s Guide provides some advice on how
conditional modifiers such as location and terrain can
make encounters more or less difficult. Beyond that, it’s
only in extreme cases when the monster clearly benefits
(the trolls in the above example lose one of their two
vulnerabilities) from the rune circle and the PCs have
no chance to benefit (none of the trolls attack with fire)
that the DM needs to adjust the CR of the foes because of
a rune circle’s presence.


[/b]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum WRYYYYYYYYYYYYY! Strona Główna -> E6erron Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin